Stedin
Klant quote

Verschillende pickeenheden en meer-/minderleveringen? Daar weet het warehouse management systeem wel raad mee.

Klantcase: Stedin

WMS en scanners vervangen papier

Ook energie kent een logistiek proces. En wel in de vorm van kabels, buizen, haspels, meterkasten en zelfs gedeeltelijke of volledige transformatorhuisjes. Stedin, onderdeel van Eneco Groep, levert vanuit een magazijn én een gigantische buitenopslag aan onder meer projectontwikkelaars, aannemers en woningcorporaties door het hele land. Een business die specifieke eisen stelt aan de magazijn- en transportautomatisering.

Neem contact op voor meer informatie

Meerdere pickeenheden in één systeem

Zowel binnen als buiten optimaal netwerkbereik, dat was de eenvoudigste eis waar Vanboxtel rekening mee moest houden. Het verschil in pickeenheden – stuks, meters of kilogrammen – én het feit dat daar automatisch meer-/minderleveringen bij horen, maakte het vraagstuk al uitdagender. Vanboxtel implementeerde een uitgekiend Warehouse Management Systeem dat aan alle wensen voldoet. Zo weet de picker nu bijvoorbeeld precies hoeveel meter er nog op een haspel zit en of hij die in z’n geheel kan laden of niet. Daarnaast ondersteunt het systeem in een efficiënte retourafhandeling, ook van producten waar geen barcode op zit, zoals transformatorhuisjes.

Snel, foutloos en efficiënt

De formulieren en administratieve handelingen waarmee de logistiek medewerkers van Stedin tot voor kort werkten, hebben plaatsgemaakt voor scanning en barcodes. Daardoor werken zij sneller en worden er minder fouten gemaakt. En Stedin heeft voortdurend inzicht in de actuele voorraad, goederenstroom en retouren. Het resultaat voor de netbeheerder: een stevige efficiencyslag en flinke kostenbesparingen.

Relevante oplossingen bij deze klantcase

Netwerkbeheer
Netwerkbeheer Lees meer
WMS
WMS Lees meer
Automatische identificatie
Automatische identificatie Lees meer

Meer weten over deze case en de gebruikte technieken?

Neem contact met ons op
Ontdek ook onze andere oplossingen

Ontdek ook onze andere klantcases

Romar Trading, Aruba

Geavanceerde app

Romar Trading, Aruba

Op de Carïben gaan de zaken anders dan wij hier gewend zijn. Afspraak is afspraak? Niet op Aruba. Daar komt …

Meer over deze case

Vereijken Kwekerijen

Tracking & tracing

Vereijken Kwekerijen

Werk je met levensmiddelen, dan heb je continu te maken met kwaliteitseisen en inspecties. Een goede traceerbaarheid is dus cruciaal. …

Meer over deze case

GreenCo

Zeven locaties, één geautomatiseerd systeem

GreenCo

Greenco was de eerste teler in Nederland die snacktomaatjes, komkommertjes en mini-paprikaatjes presenteerde. Inmiddels zijn de bekers van Tommies en …

Meer over deze case

“Mijn werk is hartstikke dynamisch, er komt elke dag iets anders op mijn pad”

“De servicedesk is het middelpunt van de organisatie. Hier komen alle klantvragen en bijvoorbeeld storingsmeldingen binnen, maken we de planningen en coördineren we de taken van onze medewerkers. Het is hartstikke dynamisch, er komt elke dag iets anders op je pad. Tijdens het interne opleidingstraject, enkele jaren geleden, leerde ik programmeren, maar bemande ik ook één dag per week de servicedesk. Dat laatste trok me meteen. En dat is het fijne van Vanboxtel: ik gaf aan dat ik liever op de servicedesk dan op de softwareafdeling wilde werken, en dat was toen mogelijk. Inmiddels voer ik ook steeds meer implementaties uit. Er wordt bij Vanboxtel hard gewerkt, maar de sfeer is heel relaxed. Ik ken al mijn 150 collega’s goed en kan met iedereen lachen en praten.”

Sophie van Haandel - Medewerker servicedesk

Wil jij ook met ons werken aan soortgelijke projecten?

Bekijk onze vacatures of vertel ons gewoon wat je in je mars hebt via vacature@vanboxtel.nl, stuur je cv mee en wie weet nodigen wij je uit voor een kennismaking en onze toetsdagen.

Startende software-engineer

40 uur per week

Hoe stemmen we ons Warehouse Management Systeem zo goed mogelijk af op de processen en de wensen van de klant? Als software-engineer verzorg jij alle klantspecifieke softwareaanpassingen en -optimalisaties. Wil jij leren programmeren? Hou je van werk met variatie, uitdaging én zichtbaar resultaat? En ben jij iemand die zich voor …

Solliciteer direct

Medewerker servicedesk

40 uur per week

Het middelpunt van onze organisatie. Zo kunnen we jouw functie gerust noemen. Want op de servicedesk van Vanboxtel zorg jij elke dag opnieuw voor heldere en werkbare planningen, coördineer je de werkzaamheden van onze mensen en handel je meldingen van klanten af. En als degene die de telefoon aanneemt, ben …

Solliciteer direct
Bekijk alle vacatures

Benieuwd wat Vanboxtel voor u kan betekenen?

Neem contact met ons op

Ook uw producten volgen van grond tot mond? Of heeft u een ander vraagstuk? Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Er is geen naam ingevuld
Er is geen bedrijfsnaam ingevuld
Er is geen geldig e-mailadres ingevuld
Er is geen telefoonnummer ingevuld
Er is geen bericht ingevuld
Deze site is beschermd door reCAPTCHA en de Privacyverklaring en algemene voorwaarden van Google.