
Klant quote"Alles verloopt vlekkeloos, maar samen met Vanboxtel kijken we continu hoe we de dingen nóg slimmer en beter kunnen doen."
Klantcase: Coenen Transport
Met het WMS lopen de processen in het geautomatiseerde magazijn op rolletjes
Een vijf keer zo groot magazijn, en toch hetzelfde aantal logistiek medewerkers. Het nieuwste magazijn van Districenter – onderdeel van Coenen Transport – is volledig geautomatiseerd. Dankzij het Warehouse Management Systeem (WMS) van Vanboxtel lopen de processen op rolletjes.
Thuis in mechanische aansturing
“In ons nieuwe magazijn zijn we volledig afhankelijk van de techniek”, vertelt directeur Theo Coenen. “Maar met Vanboxtel heb ik daar alle vertrouwen in. We werken al sinds 2012 samen voor ons netwerk en de kantoorautomatisering. En omdat ik wist dat ze bij Vanboxtel ook thuis zijn in de wereld van mechanische aansturing, lag het voor de hand om voor ons nieuwe magazijn voor het Vanboxtel-WMS te gaan.”
Binnen twee weken operationeel
De opstart van een nieuw mechanisch magazijn kan maanden duren. Maar niet bij Districenter. “Wij waren na oplevering van het magazijn in nog geen twee weken operationeel”, vertelt Theo Coenen. “We werken op advies van Vanboxtel volledig in de cloud. Hierdoor konden, nog voordat de bouw begonnen was, alle systemen al worden gekoppeld aan het Vanboxtel-WMS.” Hierdoor kon het hele logistieke proces, inclusief mechanische aansturing en transportplanning gesimuleerd worden. Er was nog geen magazijn, maar op het scherm kwamen de pallets en kranen al in beweging.
Slimmer en beter
In het nieuwe warehouse is ruimte voor 24.000 pallets in de vriesopslag en 3.500 pallets in de koelopslag. “We hebben de mogelijkheid voor verdere automatisering voor automatische picking. Als we in de toekomst groeien, ontwikkelen de systemen met ons mee: het WMS is makkelijk op te schalen. Maar eerst gaan we het nog verder optimaliseren. Het magazijn is inmiddels alweer even operationeel. Alles verloopt vlekkeloos, maar samen met Vanboxtel kijken we continu hoe we de dingen nóg slimmer en beter kunnen doen. We willen maximaal gebruikmaken van de systemen.”
Eén aanspreekpunt en 24/7 support
“In de logistieke wereld kun je je geen storingen veroorloven, zeker niet als je gemechaniseerd bent”, aldus Coenen. “We hebben de gehele techniek voor de IT aan Vanboxtel uitbesteed, met volledig beheer vanuit de cloud. Mocht er toch een storing zijn, dan hebben we 24/7 support met één aanspreekpunt.”
Relevante oplossingen bij deze klantcase
Meer weten over deze case en de gebruikte technieken?
Ontdek ook onze andere klantcases
Malanico Retail
Inrichting van techniek, software en hardware

Noem een product op het gebied van voeding en apotheekbenodigdheden voor dieren, en Malanico Retail heeft het. Met meer dan …
Van Dijck
Verregaande automatisering in AGF-distributiecentrum

Van Dijck Groenteproducties levert vanuit Noord-Limburg een zeer breed assortiment van vollegrondsgroenten aan retailers en groothandels in Nederland en Europa. …
Carglass®
100% traceerbaarheid en logica in opslag

Ruim 1,2 miljoen autoruiten levert Carglass® jaarlijks uit. Best een uitdaging, zeker als je de gigantische hoeveelheid soorten en maten …
Wil jij ook met ons werken aan soortgelijke projecten?
Bekijk onze vacatures of vertel ons gewoon wat je in je mars hebt via vacature@vanboxtel.nl, stuur je cv mee en wie weet nodigen wij je uit voor een kennismaking en onze toetsdagen.
Benieuwd wat Vanboxtel voor u kan betekenen?

Neem contact met ons op
Ook uw producten volgen van grond tot mond? Of heeft u een ander vraagstuk? Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.